MARI FUKUMOTO
W 2009 roku ukończyła Tokijski Uniwersytet Sztuki w klasie organów oraz w klasie klawesynu. Studiowała następnie w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu – wykonawstwo dawnej muzyki organowej (dzięki dwuletniemu stypendium DAAD i Rotary-Förderpreis der Otto-Stöterau-Stiftung), wykonawstwo koncertowe i muzyki kościelnej (dzięki Stypendium Rohm Music Foundation i wsparciu rządu Japonii). Wszystkie dyplomy uzyskała z najwyższymi notami. Zgłębiała ponadto sztukę improwizacji i jako improwizatorka jest członkiem zespołu Alien Networks. Wykłada w Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze.
Zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Organowego Musashino-Tokyo w 2009 roku, konkursu towarzyszącego Internationale Orgelwoche Musica Sacra w Norymberdze (2013, Johann-Pachelbel-Preis), konkursów Agati-Tronci w Pistoi (2014), Daniel Herz w Brixen (2014) i im. Jana Pieterszoona Sweelincka w Amsterdamie (2017).
Koncertowała w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych, m.in. w katedrach w Salzburgu, Bazylei, Schwerinie, Brixen, Pelplinie, a także w Elbphilharmonie w Hamburgu, Suntory Hall w Tokio oraz na festiwalach Bachwoche Ansbach, Badia Musica, Festiwalu Organowym w Lipawie, Allegretto Žilina, Sonus ex Machina w Poznaniu.
Repertuar artystki obejmuje muzykę od dawnej (głównie niemieckiego baroku) po tę XXI wieku, także utwory powstałe we współpracy z kompozytorami. Ze Scottem Wilsonem i Rafałem Zapałą stworzyła projekt Sonus ex Machina, łączący brzmienie organów z elektroniką.