ANA 004
ARCHIPELAG
Maciej Zieliński z równą pasją oddaje się muzyce rozrywkowej (współpracował m.in. z Kayah i Anią Dąbrowską), filmowej (m.in. Gry uliczne i Sługi boże), jak i współczesnej. W tej ostatniej, wolnej od wymagań rynku i producentów, Zieliński może w pełni rozwinąć paletę swoich kompozytorskich ambicji i możliwości. Postmodernistycznej mnogości wpływów w utworach artysty służy współpraca z orkiestrą specjalizującą się w łączeniu różnych muzycznych światów, a trudno o zespół bardziej w tej materii doświadczony niż AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy pod wodzą Marka Mosia. Od Shining II, inspirowanego zjawiskami optycznymi, ale też wchodzącego w dialog z twórczością Krzysztofa Pendereckiego (jego kompozycje zostały wykorzystane w kultowym dziś horrorze Lśnienie), po Accello Tanguero, w którym instrumentami solowymi są akordeon i wiolonczela, jak na trawestację idiomu tanga przystało – wyraźnie słychać, że Archipelag to utwory napisane nie tylko na orkiestrę smyczkową, ale i na żywe emocje.
1. Shining II na orkiestrę smyczkową (2006/2011)
2. Barocode I na skrzypce, altówkę i orkiestrę smyczkową (2011)
3. Accello Tanguero na akordeon, wiolonczelę, perkusję i orkiestrę smyczkową (2016)
4. Concello na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2013)