Wykonawcy

Studiował kompozycję i dyrygenturę w Hochschule für Musik Köln, gdzie od 1995 roku jest pedagogiem. Działalność dyrygencka Christopha Marii Wagnera obejmuje przede wszystkim dzieła muzyki XX i XXI wieku. Współpracował m.in. z Helmutem Lachenmannem, Mauriciem Kagelem, Klausem Huberem, Nicolausem A. Huberem oraz takimi formacjami, jak Ensemble Modern i Junge Deutsche Philharmonie. Jako gościnny dyrygent koncertował z Oper Köln, Schauspiel Köln, WDR Rundfunkorchester Köln, Bochumer Symphoniker, oh ton-Ensemble oraz Doelenensemble. Od lat działa wspólnie z zespołem E-MEX, z którym przygotowuje zarówno światowe prawykonania, jak i nowe interpretacje arcydzieł muzyki XX wieku.
Pianistka, której działalność koncentruje się wokół wykonawstwa muzyki najnowszej. Doskonale interpretuje utwory multimedialne, transmedialne, a także kompozycje wykorzystujące elementy teatru muzycznego i performance’u. Jest absolwentką klas fortepianu w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hanowerze. Z wyróżnieniem ukończyła studia w zakresie interpretacji muzyki współczesnej u Nicolasa Hodgesa w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie. Od 2010 roku wykłada na gdańskiej uczelni. Występuje zarówno solo, jak i jako członkini zespołów kameralnych.
Pianista jazzowy, pedagog. Rozchwytywany
muzyk sesyjny. Studiował w Akademii Muzycznej
w Krakowie oraz w New England Conservatory of
Music w Bostonie.
Rocznik 1994. Urodzony w Rybniku saksofonista i kompozytor. Początkowo uczył się gry na wiolonczeli, a dopiero po kilku latach sięgnął po saksofon. Absolwent Rytmisk Musikkonservatorium w Kopenhadze oraz Akademii Muzycznej w Krakowie. Uczył się u takich postaci, jak Lee Konitz, Steve Lehman czy David Binney.
Bas-baryton, urodzony w Esslingen nad Neckarem w południowych Niemczech. Studiował wokalistykę i pedagogikę muzyczną w konserwatorium w Stuttgarcie, a następnie w Schola Cantorum w Bazylei, gdzie poświęcił się muzyce dawnej i grze na lutni renesansowej oraz rozpoczął zaawansowane studia wokalne pod okiem Kurta Widmera. Następnie powrócił do Stuttgartu jako student klasy operowej Luisy Bosabalian i Carla Davisa.
Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach (obecnie Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia). Zespół utworzył w 1935 roku w Warszawie i prowadził do wybuchu II wojny światowej Grzegorz Fitelberg. W roku 1945 orkiestrę reaktywował w Katowicach Witold Rowicki.
Urodził się w Dunajowcach, uczył się gry na fortepianie u Aleksandra Wielhorskiego. Studiował na uniwersytetach w Kijowie (doktorat z filologii słowiańskiej) i Warszawie (prawo i matematyka), w warszawskim konserwatorium w klasie fortepianu Aleksandra Michałowskiego oraz kompozycji Felicjana Szopskiego i Witolda Maliszewskiego. Studia kompozytorskie kontynuował u Nadii Boulanger w Paryżu (1929–1932).
W 1927 roku zdobył wyróżnienie na I Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Studiował grę na skrzypcach u Józefa Jarzębskiego w konserwatorium w Warszawie, a w latach 1947–1948 u André Gertlera w konserwatorium w Brukseli. W 1945 roku został koncertmistrzem Filharmonii w Sopocie. Od 1949 roku uczył w PWSM w Warszawie (1973–1975 rektor), zorganizował w niej Instytut Pedagogiki Muzycznej. Wykładał także w latach 1965–1986 w Indiana University School of Music w Bloomington.
Koncertował w Europie, Hongkongu, Indiach, Iranie, Japonii, Stanach Zjednoczonych. Występował z orkiestrami, w duecie z Władysławem Szpilmanem, w założonym przez siebie kwartecie smyczkowym i w Kwintecie Warszawskim.
Strona 18 / 19
Przewiń do góry