Wykonawcy

Założona w Warszawie i prowadzona przez Grzegorza
Fitelberga Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia
dała pierwszy koncert na antenie 2 października
1935 roku. Do wybuchu II wojny światowej jej występy
były regularnie transmitowane. W 1945 roku zespół
został reaktywowany w Katowicach przez Witolda
Rowickiego. W 1947 roku dyrekcję artystyczną objął
ponownie Fitelberg, a orkiestra zyskała nazwę Wielka
(od 1999 – Narodowa).
Gitarzysta i kompozytor jazz-rockowy, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej w Katowicach, na której w 2017 roku uzyskał stopień doktora (na podstawie swojej trzeciej płyty zatytułowanej Nada).
Lutosławski Quartet powstał w 2007 roku, a swoją nazwą składa hołd jednemu z najwybitniejszych polskich kompozytorów XX wieku. Jest jednym z zespołów rezydujących przy wrocławskim Narodowym Forum Muzyki. Zespół tworzą: Roksana Kwaśnikowska (pierwsze skrzypce; wcześniej Bartosz Woroch), Marcin Markowicz (drugie skrzypce), Artur Rozmysłowicz (altówka) oraz Maciej Młodawski (wiolonczela). W swoim repertuarze zespół ma przede wszystkim dzieła XX i XXI wieku, szczególne miejsce poświęcając muzyce polskiej, a zwłaszcza twórczości Witolda Lutosławskiego, Karola Szymanowskiego oraz Pawła Mykietyna.
Jest jednym z najbardziej aktywnych i wszechstronnych zespołów dętych w Polsce. Został założony w 2013 roku, w setną rocznicę urodzin Witolda Lutosławskiego, i działa przy Narodowym Forum Muzyki. W jego skład wchodzą soliści NFM Filharmonii Wrocławskiej oraz NOSPR: Jan Krzeszowiec (flet), Karolina Stalmachowska (obój; wcześniej Wojciech Merena), Maciej Dobosz (klarnet), Alicja Kieruzalska (fagot), Mateusz Feliński (waltornia). Szczególnym zainteresowaniem zespołu cieszy się muzyka najnowsza – wykonywali utwory m.in. Pawła Hendricha (wraz z nagraniem płytowym zrealizowanym dla DUX), Marcina Stańczyka, Rafała Augustyna czy Nikolet Burzyńskiej.
Zespół skrzypka Adama Bałdycha, współtworzony wraz z Markiem Konarskim (saksofon tenorowy), Łukaszem Ojdaną (fortepian), Michałem Barańskim (kontrabas) i Dawidem Fortuną (perkusja).
Kwintet rozwija koncepcję muzyki swojego lidera – balansując pomiędzy gatunkami, koncentruje uwagę w szczególności na pograniczach muzyki jazzowej i poważnej, które stanowią dla skrzypka przestrzeń eksperymentów i rozwoju bardzo osobistego wiolinistycznego języka.
Kalifornijska perkusistka, reprezentująca scenę muzyki improwizowanej. Ukończyła University of Cincinnati College-Conservatory of Music oraz California Institute of the Arts. Studiowała również muzykę afrykańską u Alfreda Ladzekpo. Jej styl jest syntezą tradycyjnych technik jazzowych, klasycznych oraz rytmów afrykańskich.
Studiował muzykę eksperymentalną w prestiżowym Center for Computer Research in Music and Acoustics w Stanford University, zdobył także dyplom z psychologii, zajmując się badaniem tzw. świadomych snów.
Studiował w konserwatorium w Paryżu. W 1988 roku
zdobył II nagrodę w konkursie młodych dyrygentów
na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym
w Besançon. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej,
ale nie stroni od klasycznego repertuaru
symfonicznego. Jest aktywny również na niwie operowej.
Strona 12 / 17
Przewiń do góry