Wykonawcy

Studiował w konserwatorium w Paryżu. W 1988 roku
zdobył II nagrodę w konkursie młodych dyrygentów
na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym
w Besançon. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej,
ale nie stroni od klasycznego repertuaru
symfonicznego. Jest aktywny również na niwie operowej.
Studiowała w Royal Academy of Music u Davida Strange’a i w Royal Northern College of Music u Ralpha Kirshbauma. Kształciła się też na kursach mistrzowskich u Johannesa Goritzkiego, Gary’ego Hoffmana, Bernarda Greenhouse’a, Zary Nelsovej, Yo-Yo Ma, Fransa Helmersona, Stevena Isserlisa.
Saksofonista tenorowy. Dorastając w Izraelu, studiował w Thelma Yellin High School oraz Rimon School of Jazz and Contemporary Music w Tel Awiwie. W 2011 roku otrzymał pełne stypendium w Berklee College of Music, a tytuł licencjata w dziedzinie jazzu – w 2013.
Gry na skrzypcach uczył się u Nicolasa Chumachenki
w Hochschule für Musik we Fryburgu, Zakhara Brona
w Lubece, Any Chumachenki w Zurychu i Monachium.
Właściwie Witold Kałka. Urodził się w Taganrogu, w 1923 roku repatriowany do Polski. Studiował w konserwatorium w Krakowie u Artura Malawskiego i Stanisława Mikuszewskiego (skrzypce) oraz u Michała Piotrowskiego i Bolesława Wallek-Walewskiego (teoria). Równocześnie grał w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej. W czasie II wojny światowej był altowiolistą w orkiestrze Generalnego Gubernatorstwa, studiował też dyrygenturę u Rudolfa Hindemitha oraz teorię i kompozycję u Zdzisława Jachimeckiego.
Pianista i kameralista, zaliczany przez krytyków do grona najwybitniejszych polskich wykonawców swojego pokolenia. Ukończył pod kierunkiem Józefa Stompla studia w Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie obecnie prowadzi klasę fortepianu. Kształcił się również w Universität Mozarteum w Salzburgu u Pavla Gililova.
Niemiecki kompozytor urodzony w 1962 roku. Ukończył studia w klasie kompozycji Klausa Hubera, Emmanuela Nunesa i Mathiasa Spahlingera. Edukację pogłębiał na kursach u Pétera Eötvösa. Katalog utworów artysty obejmuje gatunki kameralne, wokalne, orkiestrowe, a także muzykę pisaną dla teatru.
Dyrygenturę studiował w Krakowie pod kierunkiem Artura Malawskiego oraz w Leningradzie u Jewgienija Mrawińskiego. Był jego asystentem w Filharmonii Leningradzkiej, potem został dyrygentem w Teatrze Bolszoj w Moskwie. Po powrocie do kraju związał się z Operą Narodową w Warszawie.
Strona 12 / 16
Przewiń do góry