Wykonawcy

De domo Kowalska, primo voto Trzonkowa, secundo voto Zalewska. Początkowo uczyła się gry na skrzypcach pod kierunkiem ojca. W latach 1928–1939 studiowała grę na wiolonczeli u Eliego Kochańskiego w konserwatorium w Warszawie.
Koncertowała jako solistka i kameralistka. Występowała w Polskim Radiu, m.in. z Ludwikiem Ursteinem i z bratem Henrykiem (skrzypkiem), współpracowała z kwartetem Polskiego Radia i orkiestrą radiową kierowaną przez Grzegorza Fitelberga.
W składzie: Chór Opery Krakowskiej, Chór Dziecięcy Opery Krakowskiej, Balet Opery Krakowskiej oraz Orkiestra Opery Krakowskiej.
Urodzony 19 września 1938 roku w Warszawie, studiował tamże w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej – grę na fortepianie u Marii Wiłkomirskiej oraz kompozycję u Kazimierza Sikorskiego. Studia kontynuował w Paryżu u Nadii Boulanger. Jest profesorem kompozycji w łódzkiej Akademii Muzycznej.
Podczas okupacji uczeń Zbigniewa Drzewieckiego (fortepian) i Kazimierza Sikorskiego (kompozycja). W 1943 roku debiutował jako kompozytor, w 1946 roku – jako dyrygent. Studia w warszawskiej PWSM ukończył w 1947 roku w klasie Kazimierza Wiłkomirskiego (dyrygentura) oraz u Kazimierza Sikorskiego (kompozycja).
Mezzosopran. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi – w 1988 roku uzyskała dyplom w klasie fortepianu, zaś w 1992 roku ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski pod kierunkiem Jadwigi Pietraszkiewicz. Studia kontynuowała w Kopenhadze u André Orlowitza.
Duński wiolonczelista, niezwykle ceniony za interpretacje repertuaru współczesnego – w szczególności koncertów wiolonczelowych i kompozycji solowych. Studiował w wielu ośrodkach, m.in. w Amsterdamie, Londynie, Zagrzebiu, Wiedniu i Kopenhadze. Uczył się od takich muzyków, jak Harro Ruijsenaars, Dmitri Ferschtman, Valter Dešpalj, Mats Lidström, Morten Zeuthen czy Anner Bylsma. Grał z najważniejszymi orkiestrami Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii, a także z renomowanymi zespołami z innych krajów: londyńską Royal Philharmonic Orchestra, BBC Philharmonic, Sinfonią Varsovią, NFM Filharmonią Wrocławską oraz Tallinna Kammerorkester.
Studia z odznaczeniem ukończyła w 1951 roku w PWSM w Katowicach w klasie Stefana Beliny-Skupiewskiego (była także skrzypaczką kształconą przez Irenę Dubiską). Debiutowała w Operze Śląskiej w 1946 roku jako Mercedes w Carmen Bizeta oraz Flora w Traviacie Verdiego.
Perkusistka, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Henryka Mikołajczyka i Miłosza Pękali. Kontynuuje naukę pod kierunkiem Marty Klimasary oraz Klausa Drehera w Staatliche Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie. W 2018 roku otrzymała główną nagrodę w XII Konkursie Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach. Jest także laureatką X Międzynarodowego Konkursu Perkusyjnego w Fermo, II Ogólnopolskiego Konkursu Perkusyjnego w Poznaniu oraz XIII Międzynarodowego Konkursu Wibrafonowego w Opolu.
Strona 8 / 18
Przewiń do góry